دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 06 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۷ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲

«دیباچه»-احسان انصاری:جایگاه والیبال ایران در آسیا و جهان نسبت به گذشته افت کرده است و دیگر تیم ایران به عنوان یک قدرت برتر جهانی در والیبال شناخته نمی شود.در این زمینه عوامل مختلفی از جملع تغییر نسل و عدم دوراندیشی و همچنین چالش های مدیریتی نقش داشته است. از سوی دیگر در هفته های اخیر بحث بر سر انتخاب سرمربی جدید تیم ملی داغ و از گزینه های مختلف داخلی و خارجی برای هدایت تیم ملی والیبال صحبت می شوند.«دیباچه» برای تحلیل و بررسی این موضوع با عادل غلامی بازیکن سابق تیم ملی گفت وگو کرده که در ادامه می خوانید.

غلامی درباره تزلزل جایگاه والیبال ایران در آسیا و جهان به دیباچه گفت: در این زمینه عوامل مختلفی از جمله تغییر نیروی انسانی، وضعیت مالی فدارسیون و وضعیت اقتصادی کشور نقش داشته است.در گذشته ما لیگ والیبال پویایی داشتیم و اغلبِ بازیکنان تیم ملی در لیگ کشور بازی می کردند.از سوی دیگر بازیکنان ممتاز خارجی نیز به لیگ  ایران می آمدند که کیفیت لیگ را افزایش داده بود. این در حالی است که مدت هاست این اتفاق رخ نمی دهد و کیفیت لیگ ایران نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است. همه این عوامل در این وضعیت تأثیر داشته اما آنچه تأثیرگذارتر بوده، وضعیت اقتصادی فدارسیون است که در شرایط کنونی در وضعیت خوبی نیست و باید از سوی نهادهای بالادستی حمایت شود.

مسائل اقتصادی، والیبال ملی را تحت تأثیر قرار داده است |  با حضور سعید معروف روی نیمکت تیم ملی موافق نیستم!

 وی ادامه داد: در افت جایگاه والیبال ایران هم مسائل فنی وجود داشته و هم مسائل مدیریتی. از نظر ذهنی مجموعه تصمیم گیری فدارسیون به جایی رسید که  تمرکز خود را از دست داد و به همین دلیل نیز در زمینه نتیجه گیری با ناکامی مواجه شد.از سوی دیگر باشگاه های والیبالِ کشور نیز در سال های اخیر همواره تیم بوده اند نه باشگاه و از نظر امکانات و مدیریتی با چالش های مهمی مواجه بوده اند.مسیری که والیبال ایران در آن قرار گرفته مسیری است که در گذشته بلغارستان و صربستان در آن قرار داشتند.در گذشته بلغارستان در المپیک و جهان دارای جایگاه و مقام بود در حالی که در سال های اخیر در قَعرِ جدول دست و پا می زند.این وضعیت می تواند برای والیبال ایران نیز در آینده رخ بدهد.در شرایط کنونی بیش از40 بازیکن ایرانی در لیگ های کشورهای دیگر بازی می کنند که تنها عده محدودی از آنها تصمیم درستی گرفته اند و بقیه برای شرایط مالی بهتری به کشور دیگری رفته اند.

 بازیکن سابق تیم ملی والیبال تصریح کرد:در کشور، مربیان خوبی برای  هدایت تیم ملی داریم و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. با این وجود حضور یک مربی تراز اول جهانی روی نیمکت تیم ملی  والیبال ایران می تواند در روند نتیجه گیری تیم ملی تأثیرگذار باشد.به هر حال مربی خارجی تراز اول و نه مربی معمولی می تواند روی نگرش مدیران و بازیکنان تیم ملی تأثیر مثبت بگذارد که این اتفاق برای والیبال کشور مفید خواهد بود.

غلامی درباره احتمال حضور سعید معروف روی نیمکت ایران خاطرنشان کرد:من با حضور سعید معروف روی نیمکت تیم ملی موافق نیستم و معتقدم در شرایط کنونی احتمال حضور آقای معروف روی نیمکت تیم ملی کم است. با این وجود اگر روزی آقای معروف به عنوان سرمربی تیم ملی شوند حتمأ بنده و نسل من از ایشان حمایت خواهند کرد. واقعیت این است که سعید معروف سرمایه و شناسنامه والیبال کشور هستند. اگر تصمیم فدراسیون این باشد که آقای معروف به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود باید شرایط آن فراهم باشد که این اتفاق نیز نیازمند زمان بیشتری است.

برچسب ها: عادل غلامی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳